Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka z Wczesną Interwencją - NOWOŚĆ!!!

Cel studiów

Zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do diagnozowania, oceny indywidualnych potrzeb dziecka i jego środowiska, projektowania a także realizacji zadań wieloprofilowego wspomagania rozwoju małego dziecka; nabycie kwalifikacji do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i ich rodzin od momentu wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

Adresaci

Studia przeznaczone dla absolwentów studiów wyższych z przygotowaniem pedagogicznym, głównie dla pracowników ośrodków wczesnej interwencji i stymulacji rozwoju małego dziecka, pedagogów, psychologów, wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Korzyści dla słuchaczy

Absolwenci nabędą kompetencje do pełnienia funkcji szkolnego koordynatora pracy z uczniem zdolnym.

Uzyskiwane uprawnienia

Do diagnozy i wsparcia rozwoju małego dziecka w przedszkolu, szkole, ośrodku wczesnej interwencji, poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Ramowy program

  • Pedagogika specjalna
  • Psychologia rozwoju małego dziecka
  • Wybrane zagadnienia z patologii noworodka i neonatologii
  • Metodyka pracy z rodziną małego dziecka o zaburzonym rozwoju
  • Organizacja i standardy wczesnego wspomagania rozwoju
  • Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna małego dziecka
  • Wczesne wspomaganie rozwoju poznawczego dziecka
  • Wybrane metody terapii
  • Fizjoterapia
  • Diagnoza i terapia dzieci z autyzmem
  • Terapia dzieci z zaburzeniami widzenia
  • Terapia dzieci z zaburzeniami słuchu
  • Terapia w niepełnosprawnościach sprzężonych
  • Rehabilitacja logopedyczna dzieci z wadami wrodzonymi
  • Podstawy komunikacji alternatywnej
  • Praktyka
  • Seminarium

Forma zaliczenia

Obecność na zajęciach, prace zaliczeniowe dotyczące objawów, diagnozy psychologiczno-pedagogicznej oraz działań terapeutycznych, złożenie pracy dyplomowej, praktyki.

Ilość godzin

350

 

 

Cena i czas trwania: 1100 zł za semetr, 3 semestry

I