Biuro Karier

Misja

Misją Biura Karier Pomorskiej Szkoły Wyższej jest stworzenie studentom i absolwentom możliwości efektywnego zdobywania i pogłębiania wiedzy oraz umiejętności praktycznych niezbędnych do podjęcia i utrzymania pracy zawodowej, stażu zawodowego oraz innych form doświadczenia zawodowego.

Cele

Biuro Karier swoją działalność koncentruje na realizacji następujących celów:
· dostarczanie studentom i absolwentom informacji o rynku pracy i możliwościach podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w tym zwłaszcza: organizowanie szkoleń, warsztatów, spotkań z pracodawcami;
· prowadzenie indywidualnego doradztwa zawodowego;
· gromadzenie oraz udostępnianie ofert pracy, staży i praktyk zawodowych;
· współpraca z instytucjami rynku pracy w zakresie promowania programów skierowanych do studentów i absolwentów.

KONTAKT

Biuro Karier PSW

ul. Kościuszki 112/114

83-200 Starogard Gdański

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

5 wskazówek, jak przygotować dokumenty aplikacyjne

To właśnie dokumenty aplikacyjne w dużym stopniu decydują o zainteresowaniu rekrutera danym kandydatem. Warto więc poświęcić czas na rzetelne przygotowanie. Ważna jest nie tylko merytoryka, ale również i estetyka CV.

  1. Personalizacja i dostosowanie do odbiorcy

Do podstawowych błędów popełnianych przez kandydatów należy wysyłanie dokładnie takiej samej aplikacji do wszystkich firm. Profesjonalnie stworzony życiorys i list motywacyjny charakteryzują się dopasowaniem treści do potrzeb pracodawcy. Oznacza to, że skupiamy się na wybraniu tych informacji o doświadczeniu zawodowym i umiejętnościach, które najbardziej przydadzą się na danym stanowisku.

  1. Selekcja informacji i wyeksponowanie kluczowych faktów

Chcąc przygotować idealne CV, można wpaść w pułapkę, polegającą na zanotowaniu zbyt wielu informacji. Najlepiej więc przedstawić te dane, które wiążą się z realnymi korzyściami dla potencjalnego pracodawcy. Miejsce urodzenia, obywatelstwo czy stan cywilny nie są konieczne w życiorysie. Warto wyeksponować osiągnięcia i kompetencje, które są wymagane na wybranym stanowisku.

  1. Przejrzysty wygląd dokumentu

W przypadku dokumentów aplikacyjnych wygląd ma duże znaczenie. Estetyczna szata graficzna sprawi, że będą one łatwe do odczytania. Niewłaściwie dobrana kolorystyka, nadmiar tekstu i brak odstępów czy nieodpowiedni układ treści potrafią utrudniać lekturę.

  1. Podsumowanie zawodowe

Pracodawca, przeglądając CV, szuka konkretnych informacji. Stworzenie kilkuzdaniowego podsumowania zawodowego - umieszczonego na samej górze dokumentu - zachęca do dalszego czytania i daje pogląd na profil kandydata.

  1. Format PDF

Przed wysłaniem aplikacji należy zapisać ją w formacie PDF, który zapobiega zmianom w treści oraz wyglądzie pliku po otworzeniu na innym komputerze. Dzięki temu nie trzeba się martwić, że do dokumentów wkradną się błędy, które zobaczy pracodawca.

Więcej o tym, jak przygotować dokumenty aplikacyjne, znajdziesz na stronie: https://porady.pracuj.pl/cv-i-list-motywacyjny/